1 Apr 2009




Gårdagens pyssel, äkta pärlhalsband och pärlbrosch. Inte vad jag borde ha gjort men det var i alla fall roligt att göra. Broschen är väldigt enkel att göra och jag blev riktigt nöjd. Baksidan kanske inte är så tjusig men knäppning med fastsydd säkerhetsnål är genial måste jag säga. För de som är nickel känsliga är knapp och ögla ett bra alternativ till knäppning med metallspännen när det kommer till halsband. Enkelt är det också och mycket billigare för någon knapp har man alltid liggande någonstans.

6 comments:

woa said...

Så tjusigt! Classy!

karin said...

Oj, så fina! Orkar du beskriva broschtillverkingen för en DIY-dummie?

Lisbet said...

Jävlar! De var jättefina. Kan du hålla en bloggkurs om det där tror du?

Svala said...

Hehe, Tack allihopa... =o)

jag kan försöka hålla en bloggkurs men det får nog bli vid ett lite senare tillfälle. Just nu har jag upp över öronen att göra. Påminn mig om jag glömmer!

nina said...

Fina! ... inget jag någonsin skulle bära dock. Avstår kursen. Pynt = brr.

Ses snart för övrigt!

Linnea said...

åhhh fan va fina!!