20 Apr 2009

Arbetsprov Kroki, Gävle.

Arbetsprov "stolar" valfri, Gävle.

Arbetsprover "måleri-porträtt" valfri, Gävle.

Arbetsprover teckning, Gävle.
Till Gävle tillkommer även "Hjärnspöken" och "Benen" som finns med i tidigare inlägg.

Arbetsprov teckningar, Helliden.

Arbetsprover kroki, Helliden.

Har inte hunnit montera mer än det här än så länge. Är ungefär hälften kvar. Det tar en himla tid att tejpa fast allt. Bara så ni förstår hur pass många tejpbitar det handlar om kan ni ju räkna alla bilderna och multiplicera med fyra. Min högra pekfingertopp är alldeles öm än efter allt det där tejpandet igår.

Fick lust att leka lite med akvarellfärgerna också. Blev den här som jag tycker ganska bra om av någon anledning. Akvarell som medium passar mig på något vis. Om andra blir frustrerade av akvarell blir jag frustrerad av akryl istället... har en skruv lös.

En fågel...

...och en till.

Annars är det vår. Sov en timme innan jag vaknade snurrig och andlös, andades terbutalinsulfat, drack te, frös, hostade, skrev och två timmar senare sova på ramp av kuddar. Vaknade med sten i bröstkorgen i morse som inte gett med sig... bäddat för fler nätter med nattastma alltså. Några förslag på vad man kan göra mitt i natten som inte kräver mycket energi men som okuperar tankarna totalt? Då tar jag tacksamt emot dem.

Men ja, så länge hjärtat slår ska man kanske inte klaga...

3 comments:

nins said...

Kolla på föreläsningar på YouTube ;)

Det ser så härligt ut alltsammans! Fina akvareller. Förstår verkligen att du föredrar akvarell framför akryl..

Linda said...

Fan vad snajdigt det blev när de kom upp på kartong! Det blev helt rätt bilder, verkligen! Det där gjorde vi bra Erica! :D

Maria said...

Älskar dina akvareller så levande och rofyllda på samma gång.