23 Apr 2009

Arbetsprov kroki, Eskilstuna.

Arbetsprov porträtt, Eskilstuna.

Det här självporträttet gjorde jag för massor av år sen. 2004/2005 någon gång. Jag tycker om det på grund av att bildutsnittet är som det är. "Jag" liksom faller ur ramen så att säga...

Arbetsprover, Helliden.

De här två är lite roliga eftersom jag använt mig av te, kaffe, tusch och blyerts när jag "tecknat" dem. Olika te sorter ger olika färg och reagerar lite olika om man blandar dem. Bilderna luktar lite kaffe och te sen också, ganska intressant bara det i sig. Från det konstnärliga utvecklingsarbetet i Bild B.

Arbetsprover, Helliden.

Också från Bild B och projektet. Snabba självporträtt i spegel.

Arbetsprover porträtt, Helliden.

Man kan nästan tro att jag bara ägnar mig åt självporträtt. Det stämmer nog ganska bra även om det finns bilder på andra också. Men jag har ju bara mig själv här så det blir lätt att jag tecknar eller målar mig själv. Jag tycker det är roligt också, att det finns något lekfult med det. I vilket fall nu är det bara ett prov kvar att montera och det är ett knepigt ett med tårtpapper.

I helgen åker jag till far min. Min allra käraste farmor fyller 80 år idag och vi ska fira henne på lördag. Där av klänningen här över. Så fin ska jag vara i farmors ära hade jag tänkt. Lovar dock att jag ska hinna stryka den innan...

Nu ska jag sortera tvätten innan mina luftrör säger ifrån ännu mer.

No comments: