26 Mar 2009

När jag skulle sova igår kom jag att tänka på en gång för ganska längesen när jag ritade människor med röda ballonghuvuden. Ungefär så här:

Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med de där människorna men jag minns att de inte tittade på varandra alls. Kanske var det en kommentar på människors tendens att gå i sina egna tankar på offentliga platser. Jag tror jag höll på med sådana kommentarer på den tiden.

Det var ganska kul att försöka få huvudet till en röd ballong. Om bara bildutsnittet...

och ballongen ville samarbeta.

Till och med jag kan bli små tjurig när tålamodet tryter. Det skulle ha varit en ballong där ju...

Dagen har i vilket fall som helst inte ägnats åt ballongutsvävningar utan den fruktade "slutuppgiften". Nu är jag i alla fall klar och kan förhoppningsvis sätta punkt för delkurs 1 i ped. arb III. Någon gång mitt på dagen funderade jag förstrött på vilken färg mitt skrivbord har för jag kunde faktiskt inte se det.

Men nu vet jag, det är vitt och inte det minsta stökigt. Mat!

4 comments:

Linda T said...

Har du upptäckt att bilden av dig med ballonghuvet är skrämmande lik "Skriet"? Coolt!!! Det gör du spinna vidare på känner jag!

Linda T said...

"lär du spinna vidare på" skulle det naturligtvis stå :P

Svala said...

Hehe, ja men det är den ju. Har jag inte ens tänkt på... men jo visst vore det roligt att spinna vidare på den... tror jag just fick en ide... hm... =o)

woa said...

Ballonghuvudena är underbara tycker jag. Känns som att den har både yta och botten på nått sätt. Me like! Kul att se mer av vad du gjort också!