5 Mar 2009

Jag har haft en sådan där jätte lång dag. Från klockan halv sju då jag vaknade till jag kom hem igen tjugo i sju på kvällen om man ska vara petig. Jag är trött fast dagen har i alla fall varit bra. Jag har hållt i en hel lektion alldeles själv och fick den fina kommentaren att jag gjorde samma missar som vilken lärare som helst som gör ett moment för första gången. Känns skönt att veta att jag inte är ute och cyklar. Fokuset i bilden här över lyckades jag inte få på mitt ansikte utan på min fläta, men jaja, det är inte så enkelt att fotografera sig själv helt enkelt. I bakgrunden kan ni se lite mer av den där bilden jag håller på med. Ska bara hinna fotografera ben och skissa på dem innan jag kan gå vidare med den.

En teckning jag börjat på. Den är långt ifrån färdig men jag tycker om den där figuren som jag inspirerats till ifrån en målning jag gjorde när jag var kanske 12 eller så. Själva målningen kanske jag ska visa er någon dag. Jag älskar den! Man var så mycket mer expressiv när man var liten.

Det här är materialhörnan, i alla fall en del av materialet i min minimala hörnateljé som jag försöker spendera någon minut i var och varannan dag. Just nu är det lite svårt tyvärr, tiden vill inte räcka till.

2 comments:

woa said...

Vad spännande det ska bli att se vad ditt nya projekt blir! Och vad söt du är förresten! Ha en lugn kväll!

Jounna said...

Vilken skola?? Nu blev jag sådär nyfiken som bara en busig liten Jounna kan bli:)

Du kommer in! ...lätt!