15 Mar 2009

Igår kväll tog jag tag i mig själv och gav mig på intagningsproverna igen. Jag satsar på en skolan i Gävle just nu så håll tummarna för mig längre fram i vår. Bilden ni ser ovan är den jag grejat med rätt länge. Men det blev inge bra när jag äntligen fick upp benen på duken. Så...

jag menade att det inte riktigt fungerade med tyget på så ett två tre så är hälften kvar.

Och sen inget alls.

Fixade benen lite, tejpade och rätade ut lite. Men nu då?? Vad ska jag göra med den? Några förslag? Jag har kört fast.

Den här vet jag inte heller vad jag ska göra med. Den vill inte riktigt bli... överhuvudtaget. Kanske ska jag bara lägga ner den eller sätta saxen i den. Jag vet inte.

Den här började jag med sent i går kväll. Var så koncentrerad att jag glömde klockan som helt plötsligt var kvart över ett. Inget (här över) är klart än...

Jag har prövat att göra några liljor i creppapper. De blev väl sådär. Callan är kanske mest lilja lik. De andra tre får man väl se som försök helt enkelt.

Idag har jag tagit en promenad. Vädret är helt underbart och det är första gången i år jag inte haft vinterkläder på mig ute. Skorna fick vara kvar men vanliga regnjackan åkte på och mössa, vantar och sjal åkte av efter några hundra meter bara. Tog med mig kameran och det här är några bilder jag tog på vägen.

Fina trädstammar i vertikal bildkomposition, eller nått.

Wow, ingen snö under skorna för ovanlighetens skull. Det är fantastiskt att plaska runt i gega för omväxlingens skull faktiskt.

Himlen var så blå, så blå...

Någon hade byggt ett jätte fint snöslott. Det är så härligt med människor som ägnar sig åt kreativa, inovativa saker på allmäna platser.

En gunga som väntar på våren.

Så var man hemma igen. Hem ljuva hem... Nu ska jag packa lite. Imorgon åker jag till pappa efter seminariet och grundar gamla lakan.

3 comments:

lisbet said...

Oh, vackra bilder. Jaglängtar efter blå himmel, vi har inte så mycket av den varan. Men vår örjar det iaf bli. Igår kom första tranorna glidande över stan och jag hörde en lärka här om veckan.

nina said...

Jag föreslår att du koncentrerar dig på skrevet. Alltså, vilket ben ligger över det andra, var slutar de, osv. En snygg linje där hade gjort mig glad. Annars är knäpartiet och vänster smalben förtjusande.. Ja väldigt välgjorda ben.

Vad du ska ha runtomkring, det kan man bara spekulera i. Det vill jag inte. Du får lösa'et själv.

woa said...

Jag gillade tyget. Men å andra sidan kanske jag inte ser helheten helt på bild bara. Ska bli spännande att se hur det utvecklas. Kanske trasa sönder tyget mer?