30 Mar 2009

"Ibland behöver man en karta när man är vilsen" Det här är en karta jag ritade en dag när jag kände mig just vilsen någon gång efter gymnasiet. Det finns något lite charmigt över den. Högst upp på den står det "liten karta". Fint, man skulle nog behöva göra sådana här små kartor med jämna mellanrum.

Ikväll har jag trotts trötthet påbörjat något nytt på temat ballonghuvuden. Vad det blir tillslut vet jag just inte men det här är en början i alla fall.

Från andra hållet...

Lite skisser på ballongtemat plus ett porträtt. Jag upptäckte att jag gillar att skissa med vaxkritor.

Två till snabba självporträtt från spegel (längst till höger). Alla teckningar är ifrån i fredags. (+ - några som inte fick vara med)

Har fått en ide till en teckning/målning som kanske inte tar så lång tid. Ska undersöka den närmare någon annan kväll. Imorgon blir det examensarbete för halva femman.

5 comments:

Lisbet said...

Jag minns kartdagen. Saknar dig väldigt mycket just nu.

Blev mycket förtjust i bilderna, framför allt det ballonghuvudet som är under det färglagda porträttet. Det känns.

Linda T said...

Det ser bra ut Erica! Skissa så mycket du kan, för dessa kan vi använda som teckningar och till och med målningar när det är dags att plocka ut arbetsprover. Gränsen mellan en "teckning" och en "målning" kan vara väldigt flytande faktiskt.

Börjar du känna dig redo för ett litet
teparty med tillhörande arbetsprovsdiskussion? Hojta till bara, så kommer vi!

woa said...

Du är grym!Och tydligen snabb också!

Svala said...

Lisbet: Saknar dig också, mycket! =o/

Linda: Hehe, inte riktigt redo än men jobbar på det som sagt. Hör absolut av mig (om någon vecka)! Jag uppskattar er hjälp hur mycket som helst!! =o)

Moa: Hehe Tack! Ibland får man flyt och då går det ganska fort. =oP

Linnea said...

De är ju ashäftiga! Det där blir det nog nåt riktigt bra av!