8 Feb 2009

Mer snö... nu börjar det bli lite tröttsamt. Jag längtar efter lättare vårskor och mindre ytterkläder.

Fika och virkning med mamma i Leksand. Vi hade en heldag tillsammans. Lagom när man är allergisk och lite små gnällig. Jag blev nästan klar med några av mina projekt dessutom.

Färdig med Ninas pulsvärmare. De blev bra tycker jag. Hoppas att Nina gillar dem också.

Min ros blommar igen... bilden påminner mig om sommar. Det ska bli så skönt när den här terminen är över. För att citera Åsa Bartholdsson i "Den vänliga maktutövningens regim - om normalitet och makt i skolan": "Att vara elev innebär att vara ett ständigt pågående förbättringsprojekt." Låt säga så här, jag är rätt trött på det hela.

2 comments:

Lisbet said...

I Lund har vi fått vintergäck och snödroppar i rabatterna och i fredagskväll var luften bara våt istället för våt och isig. Det blir vår igen, så småningom

Linda said...

Då är vi två, jag är också sjukt jävla trött på det här nu. Men du kan ju trösta dig med att när du tar examen i vår - då har vi andra en helt termin till. Pust och suck. Befria oss.