25 Feb 2009



Jag förstår att ni undrar vad jag egentligen håller på med på de här fotona, eller så gör ni det inte och tycker att jag verkar fullständigt normal. Eftersom min hjärna har gått in i något äppelmos liknande tillstånd sen flera dagar tillbaka och jag är hyper ungefär hela tiden kom jag fram till att jag skulle gå till Myrornas efter pluggandet på biblioteket. (Ett mycket ologiskt resonemang.) Där av dessa klädbyten och för att ge er en fin illustration av min kväll. Jag började alltså med att prova diverse klänningar, bilderna är egentligen en efterkonstruktion eftersom kamerabatteriet så klart var slut när jag behövde kameran. Men i alla fall, ni kan ju gissa vilken klänning jag tycker allra bäst om... om ni vill alltså. Efter klänningsprovningen åkte mitt allra första och 15 kr dyra förkläde på och det skulle fixas mat. Men innan ugnen var varm dammsög jag hela lägenheten, i förkläde så klart med min kattboa. Den är 100% djur- och allergivänlig som ni ser och både jag och min syster hade den när vi var små. Hittade den i en garderob hos pappa sist jag var hemma. Visst är den söt? Fokusera var det ja. När maten var lagad (inte nått inspirerande direkt) och upp äten tänkte jag: "Jag vet! Jag bakar en kaka! Och när jag ändå håller på så gör jag ett lass med chokladbollar också!" Så det gjorde jag (och diskade gjorde jag också, duktig Erica)... det är bara det. Vem i hela fridens namn ska äta upp alltihopa?! Hjälp!!?? Någon??!!

När jag gjort allt det där fotoade jag mig själv och när jag ändå höll på två tårtpapper. (Det där med när jag ändå håller på verkar vara en standard grej just nu.) Det här har ni inte sett förut och tja jag kom på att jag faktiskt måste börja jobba med intagningsprover till folkhögskoleutbildningarna jag vill gå. Så det är liksom bara att börja, någonstans.

Den här har ni sett förut men inte som den ser ut nu. Tror inte jag är klar med den helt nu heller men i alla fall, så här ser den ut nu.

Eftersom jag fortfarande är ganska hyper och väldigt trött (sista kortet på mig i boan är en ganska bra beskrivning på mitt sinnestillstånd faktiskt) tänkte jag att en kopp Long Jing te, ett torkat fikon (jag skrev nästan fikus *suck*) och två chokladbollar kanske skulle lugna ner mig. En är rullad i kakao för att kokosen tog slut lite mer än halvägs. Jag vet inte om jag är så mycket lugnare men jag är i alla fall betydligt tröttare. Alltid något.

Jag har tänkt i flera dagar att jag ska berätta om något som hände uppe på högskolan i måndags också. Det var så här att jag stod och värmde min mat vid vårds mikrovågsugnar. Det är som några av er vet ganska trångt där så jag snubblade ut i ljushallen för att vänta. När jag gick tillbaka måste jag ha tappat mina vantar för plötsligt var det en man i si så där 25-30 årsåldern som väldigt respektfullt försökte påkalla min uppmärksamhet med att lite försynt "Fröken? Fröken?" Eftersom det bara var jag och en 19 årig kille vid mikrovågsugnarna kom jag efter en sådär 30 sekunder på att det nog var med mig någon försökte prata. Jo och mycket riktigt där står någon som räcker mig mina vantar. Man får väl säga så här att om man som 16 åring blivit kallad tant är det här ju ett framsteg, eller? Jag var väldigt road resten av den lunchen...

Imorgon väntar skrivandet av en sammanfattning av en kvalitetsredovisning och en fruktansvärt långtråkig text om skolverkets verktyg BRUK för kvalitetsredovisningar och dylikt. Nu, dusch och sen ett försök att somna innan klockan blir ett. Natt!

1 comment:

woa said...

Ska det göras, ska det göras rejält! En dag bakade jag nio bröd. Sedan dess har jag inte bakat bröd. Hm... tror att du/jag/Lisbet har en del likheter... :)Ha det bra med tråkigt plugg!