15 Feb 2009

Jag är egentligen för sjuk för att orka gå utanför dörren men det har varit syfestival i Borlänge i helgen. Så i morse tvingade jag mig själv ur sängen för att ta bussen till Borlänge och tillsammans med mamma ta en "snabb" titt på det hela. Det där med snabb är ju rätt relativt, fyra timmar och en hel del fynd senare kan jag konstatera att det var väl värt besväret att ta sig upp i morse. Trotts att jag just nu låter som om jag skulle ha kjedjerökt sen jag var tre och är fullständigt slut känner jag mig ganska glad. Ovan ser ni ett litet "startpaket" för "Hooky-hakning" en jätte enkel och kul teknik. Jag tror jag tänker göra en lite roligare hallmatta kanske, vi får se.

Jag fyndade även en bit bomullstrikå, 2,5 m för 25kr/m. Jag önskar jag hade tid att dra fram symaskinen och sätta igång. Ni kanske minns att jag har tyg till bland annat två par byxor som bara ligger och väntar på mig.

Utöver tyget blev det lite mer smått och gott. Virknål 10mm (supersvårt att hitta i vanliga fall), vanliga nålar med lite större nålsögon, tvillingnål till prinsessan (alltså min symaskin) för strech tyger, trosresår, sötvattenspärlor med knapp som ska bli ett enkelt halsband, ask fylld med säkerhetsnålar och ett roligt garn jag inte kunde låta bli att köpa trotts att det var lite väl dyrt. Ska pröva virka ett par "fin-pulsisar" i det.

Jo, den där mystiska virkningen är klar också, det enda som saknas är knappar. Det är ett fodral till min dator. Kanske lite... over the top, men jag tycker det är hysteriskt komiskt på något vis. Ganska nöjd ändå. Nu ska jag lägga mig en stund...

5 comments:

Maria said...

Underbart tyg! Jag blir helt kär!!! Det är sånna där små saker som gör att man saknar Dalarna, snön, de små marknaderna och festivalerna. Inte alls lika roligt i Göteborg där det mesta går att hitta hela tiden, det förstör spänningen och känslan av att verkligen hitta något man vill ha för ingenting, som bjällror! Kramar

Linda said...

Oh my god vilket fantastiskt tyg!!!!!!!!!!!!

Sara said...

Åh herre gud. ett virkat datafodral. Jag saknar ord.

Anonymous said...

Jättehäftigt datorfodral! //Madde

woa said...

Jag gillar datafordralet! Bohemiskt till teknikåldern anakronistiskt så att det står härliga till!