10 Feb 2009

Då har man blivit stucken i armarna tillräckligt för den här gången. Den "dåliga" nyheten är mer medicin i större doser ett tag framöver. Fem i stället för tre... en hel handfull. Hur ska jag hålla reda på alla de där? Jaja, den goda nyheten är att det är tal om vaccination mot björk och pälsdjur till hösten. 90% av de som prövar blir helt eller delvis symtomfria. Nackdelen är att det tar 3-5 år och att jag kommer att bli tvungen att ta en spruta i veckan under 7-15 veckor och därefter en var 6-8 vecka eller något sådant. Vaccinationen håller sen i sig i ca 6 år eller resten av livet. Ja, jag vet vad jag ska göra de kommande åren. Vet ni?


Nu är jag trött och har världens huvudvärk. En kopp te och en kaka kanske hjälper. Imorgon är det dags för mitt första egna moment med en klass. Måste vara tipp topp då.

6 comments:

Lisbet said...

Aj, jobbigt. Önskar att jag fick sitta på ditt golv och dricka te och vara sexton. Vi har yrsnö. Jag är trött.

Svala said...

Önskar jag med!

Anonymous said...

Vaccination låter ju kanon! Visste inte ens att det fanns. Visst är det väl värt alla de där sticken och pengarna om det funkar...? //Madde

Elin said...

Jösses Amalia. Du är väl inte spruträdd, men det kan du väl knappast vara med alla dina läkarbesökserfarenheter..
Jag önskar också allt det där - utom att vara sexton. Man hade ju sådana problem dåförtiden.

nina said...

Hoppas att teet och kakan piggade upp. Och jag hoppas du blir symptomfri för resten av livet. Jag ska härmed ta och fira den förhoppningen genom en kopp te.

Linda said...

Vad trist! Men också: vad bra med vaccinationen!! Jag ser ju framför mig hur portarna öppnas för en hund i mitt hushåll, med hund/katt/häst allergikern Tim under samma tak! Det är så knasigt det där, hur tim kan tåla våra kottar - men typ slutar andas när det kommer en hund i närheten. Hejja för vaccin och djur (och björkar så klart!)