31 Jan 2009

Ett litet monster med änglavingar virkad helt i ull. Namnförslag?

10 comments:

Lisbet said...

Åh, den är alldeles förtjusande. Kan man önska sig en sån i födelsedagspresent månne? Det känns som den heter ett ljud, typ Gnrfst eller det där ljudet man gör när man lite diskret snorar på sin vante medan man står och väntar på bussen utan pappersnäsduktar och tycker det börjar kännas besvärligt att ha en snordroppe hängande från nästippen.

Nina said...

Jag storknar ... du har en talang för söta saker, Erica! Jag föreslår herr Farlig, i all enkelhet. Den har så onda ögon.

Anonymous said...

Åh, den är ju nästan som tatueringen jag vill ha som är inspirerad av en glasfigur som Anders hade. Det var en liten djävul med en eldgaffel och den var så himla söt. Ville tatuera den med änglavingar. Har inget namnförslag dock. //Madde

Svala said...

Hihi tack Lisbet, Nina och Madde (G)! =o)

Jag tror mitt problem kommer vara att veta var jag ska göra av alla de här filurerna. Nu har jag tre som bara sitter och hänger även om jag nog behåller den här själv som maskot. =o)

Linnéa said...

hehe fan vad söt den blev! Det ser väl jag att det är en liten Matilda!

Linda T said...

Skitsöt verkligen! Jag tänker på nintendofigurer när jag ser den!

Elin said...

Håller med Nina. Men det är kanske inte en herr, utan en fru/fröken Farlig?

Maria said...

eller kanske bloooodmonstret som en jag jobbade med idags typ brorsbarn kom och berättade för henne sist de sågs, var det farligaste monstret som finns! det skulle kunna se ut såhär... kramar

woa said...

Sånt här är sjukt imponerande för mig som verkligen inte kan vikra eller sticka eller brodera, alls! Hade en hemsk syslöjdlärare som hette Ian men var en kvinna (vilket hon ofta påpekade) och som gjorde mig obstinat. Men i alla fall, grymt!

woa said...

Monster är för övrigt sjukt kul! Kolla in http://www.franquin.com/univers/monstres_univers.php

Franquin är verkligen helt fantastisk. Min pojkvän introducerade honom för mig. Är ingen fan av Gaston osv men av hans "Idées noires". Finns en fin serie om en man som matar fåglar oh blir ihjälhackad. Kul, tycker jag som är morbid!