26 Jan 2009

Dagens självporträtt i hårtofsens tecken. (Lite rolig urringning på tröjan också men det har inte riktigt med saken att göra.)

Idag tänkte jag att jag skulle bildbomba min egen blogg. Fick ett "jag vill inte läsa mer yrkesetik" ryck i eftermiddags och bestämde mig för att fotografera en massa som inte kommit upp här än. Det mesta är kladd eller virkat. Men först titta på mitt rena kök! Hurra ingen mer disk!! Vilket är upphovet till en ganska vardagsaktig liten lycka. Kanske får jag lust att koka mycket gryta imorgon?

Ett av mina senaste par med pulisar ser ut så här och är en riktig favorit. Marinblå i ett mjukt ullgarn, "dubbelvirkade" och praktiska.

Också ett av mina senaste par pulsisar den här gången mörkgröna i ull. Finns ett par likadana i barnstorlek... Någon?

Inte klar med maken/an till den här. Enkel "dubbelvirkad" i super skön alpaca.

Broderat lite när jag haft lust. Det här är bara en detalj. Låter det växa fram lite långsamt och som det vill. Fritt broderi av flera olika material bl.a. lin, bomull och ull.

"Mysterievirkningen" som inte är så mycket mysterium för min del tar sig. Jag har kommit mer eller mindre halvvägs.

Kladd från en kväll ganska långt innan jul.

Mer kladd... som man kan känna sig ibland.

Självporträtt från någon kväll innan jul.

Snubblar... kladd.

Bild från min dagbok... ibland ritar jag hellre än skriver. Kan bli vad som helst, som det här utan någon egentlige tanke bakom eller som den här nedanför som mer blir en illustration.

Är ganska nöjd med ansiktsuttrycket. Det hela blev just så komiskt som jag ville att det skulle bli. (Från min synvinkel komiskt i alla fall.)

1 comment:

Elin said...

jag tycker mycket om den nedersta bilden. det är nästan som att jag känner igen mig (och dig också) i den. jag vet inte riktigt varför.