6 Nov 2008

För ett tag sen anmälde jag mig till ett garn och te byte på stickamera och idag kom det ett paket till mig! Stort tack till Ingamay i Örebro för alla superfina små saker som fanns i. Och garnet var verkligen på pricken rätt lila nyans. Veckans höjdpunkt och uppmuntrande i en annars dimmig råkall dag med seg eftermiddags föreläsning. Tusen tack för det!

Visst är paketet fint bara som det är...

...och nog var det fullt. Jag förstår inte hur allt fick plats! Tet är gott och garnet ska jag nysta och ta med till stickkaféet i Leksand på lördag. Vi får se vad det blir för något av det. Men något fint ska det bli... en sjal kanske tillsammans med något annat av mina garner? Duken påminner mig om att det snart är jul. Borde sätta igång med julklapparna det är ju ändå november...

3 comments:

Linnéa said...

Förresten har min syster en stickblogg, kolla in den vettja http://knittaholic.blogg.se/

Anonymous said...

Tänkte tipsa dig om två saker, dels tradera, där man kan köpa billiga knappar, tyg, trådar, garn osv. Och sen burdastyle.com där man kan skriva ut mönster, människor beskriver hur man gör en massa olika saker i tyg, gratis! moa

Svala said...

Nea: roligt den ska jag definitivt kolla!

Moa: Tack för tipsen! Tradera lyckas jag aldrig ta mig tid för men ska definitivt kolla när det är något speciellt jag behöver.
Burdastyle vet jag redan om, grundmönstret till tofflorna här nedanför kommer t.ex. därifrån. Har laddat ner fler mönster som jag skulle vilja sy upp därifrån men bläcket i skrivaren är ju slut för tillfället så det får vänta tyvärr. =o(