15 Nov 2008

En ynka liten blomma (som jag gav till min syster tillsammans med lite choklad förra helgen) har det blivit på sistone. Jag virkar förvisso på sjuttioelva olika projekt som inte blir klara för att jag just virkar på för många samtidigt men i alla fall... Ska försöka fota några av dem men det blir ju mörkt innan man hinner blinka nu för tiden.

I alla fall, förra helgen blev en sådan där fullspäckad helg. Stickkafé i Leksand och farsdag middag hos min syster.

Det här är min mamma i min kompis Karins fina "drunknad maffiaboss hatt", hon skulle på maskerad på kvällen och passade på att fixa med kostymen under stickkaféet. Mamma och min systerson fick prova och som ni ser är hatten helt underbar!

Det här är världens bästa farmor. Kan inte låta bli att lägga upp bilden för hon är så fin trotts att den är tagen med blixt.

När vi ändå är igång med familjepresentationen låt mig presentera min bror som odlar skägg och egentligen inte ville vara med på bild...

... faktiskt så mycket att hans huvud försvan.

Så min syster och ja jag ska bli moster igen i vår! Jätte roligt! Det råder lite oklarheter om när bara. Hon påstås vara i 13 v... men som ni ser verkar det lite lurt. Så stor brukar man väl inte vara i 13 v, eller?! Syster är dessutom lika trött som hon ser ut och väl värd choklad och pappersblomma. Bilderna på pappa blev inte så bra så anledningen till att vi alla samlats finns det kanske inte något spår av här men i alla fall...

Jo, om jag hinner med det, för jag har sjukt mycket att läsa, kommer det en liten hur man gör pappersblommor beskrivning här alldeles snart. Både på svenska och engelska... jag har visst fått några internationella läsare som läser fast allt är på svenska. Don't ask, jag förstår inte heller hur det går till.

1 comment:

frojdisen said...

din farmor är verkligen jätte fin!