24 Nov 2008

En dag och jag fick lov att måla. Så det här är första oljemålningen på flera år. Det var svårt och jag blev inte klar...

Skissat upp...

Börjat kladda på en bakgrund...

Börjat på ansiktet och på kläderna...

Håret...

Fläta, ögon, kläder och mer ansikte...

Ändra flätan...

Börja med munnen och mer ansikte...

Ta i Erica... munnen, skuggor, hud, ögon tja ni ser...

Ögonbryn också var det... och ögonen ska vara så där stora. Jag ville ha de abnormt stora men jag tror att jag underdrev ändå och som sagt inte klar än. Fy farao vad svårt det är. Jag kan verkligen inte måla längre känns det som...

Gammalt tårtpapper...

Ett till gammalt tårtpapper...

2 comments:

frojdisen said...

Åh vad sugen jag blir på att måla, men med akryl! =) haha. nog för att jag har tålamod, men varför vänta längre än man behöver! =)

woa said...

Gillar verkligen din tavla, har ju inte sett något av dig innan så därför kan jag vara objektiv- ser tres bien ut! Och jag har skaffat blogg, ha! www.moa-fatamorgana.blogspot.com - inspirerad av dig! /Moa