16 Oct 2008

Filur nummer två. Gjord av restgarner i flera olika material (mest ull och ullblandningar) och "babysäker" när hela den är gjord i garn och utan lösa delar. Några förslag på vad jag ska göra med den? Just nu ligger den bara och skräpar... Den är ju ganska söt ju.

En liten hög med blommor jag virkat. Inte fäst en endaste tråd än men i alla fall. Har bara använt restgarner. Jag har mycket restgarn så det är nog inte de sista blommorna ni ser.

Min virkade trasmatta! Den blev fin sånär som på att jag ökade förmycket mot slutet och att den därför blev lite "vågig" i kanten.

Ett par virkade ullsockor som jag ska "broderiförstärka" undertill hade jag tänkt mig... inte kommit så långt än. Kommer bättre bild senare.

När jag var på myrornas sist hittade jag ett helknasigt silvrigt garn i ull (!!!), viskos och akryl. Helt knasigt silvrigt är det. Virkade ett armband med en blomma bara för att se hur det blev. Någon som har en ide vad jag ska göra med armbandet? Kanske gör jag pulsvärmare i garnet sen bara för att det är så knasigt.

2 comments:

linda said...

Erica!!! Jag blir galen av alla dina fina stickverk!! Ha armbandet som det är, och ha filuren som "gå bort present" (alternativt ge den till mig!) ;-)

Svala said...

Tack! =o) Hehe, ja du det lär nog bli fler filurer... jag har som sagt massor av restgarner som egentligen inte räcker till något. Bara virka på och nu när jag fått MASSOR med garn av min mamma så har jag ingen ursäkt att inte virka fler saker...