16 Sep 2008

Min skanner är inte så bra men det här är en teckning jag gjorde i går kväll. Jag har fler tungbilder på G, några tårtpapper som inte är klara än och några jag inte orkat fota än.


Den här är en skakiga anteckning ritad på bussen för att komma ihåg en ide jag fick. Vet inte om den blir av. Vi får se.

Ok, jag tillhör nog de som tycker att clowner på bild är lite läskiga. Men jag ritade ändå en när jag satt och kladdade en kväll. En telefonklotter clown, man ska inte underskatta telefonklotter.

Det här är min vän M's ben och skannern förstörde verkligen hela teckningen men i alla fall... Tecknad medan jag var i tyskland och satt i solen på en filt i en park som påminde mig om engelska kostymfilmer och gamla oljemålningar.

Jag ville göra något med mina händer en kväll, det resulterade i denna lilla filur i gräsliga restgarner. Nina fick den som en vernissage present sen. En maskot till konstnären. Ska bli roligt att höra vad hon döpt den till, skulle visst bli ett norskt namn. Gå och titta på hennes gigantiska träsnitt om ni har vägarna förbi galleri hörnan, falu statsbibliotek.

Utöver detta har jag dragit på mig en rejäl förkylning som gått in i fasen "astmahosta med snörvel". Pågrund av detta bestämde jag mig för att ta i tu med mitt sinande teföråd så idag efter seminariet på Jürgen Habermas refeodaliserade offentlighet, del- och motoffentligheter samt huruvida svenska pressen lever upp till uppgifterna att informera, granska och skapa debatt gick jag ner till tebutiken. Det blev några gamla favoriter. Handlade gjorde jag också på väg hem. Jag hittade tårtpapper som är rektangulära! Roligt så ja de fick jag lov att köpa. Får se om jag kan använda dem eller om de är för kantiga...

Skrutt bestämde sig den 7 september för att inte leva längre. Hon hade betett sig konstigt sen hon grävt upp sig medan jag var i tyskland. Jag har ingen aning vad som hänt men något måste ha hänt under exoskelett bytet. Så... nu är jag alldeles ensam igen.

4 comments:

lisbet said...

beklagar, med skrutt. kram

nina said...

Så ledsamt med Skrutt... sorghälsningar härifrån

Linda said...

Ånej! lille skrutt!! Jag beklagar verkligen :(
Skrutt har det fint i eremithimlen tror jag, kanske lekandes med mina avlidna marsvin?

Kramar!

Linda said...

Jag älskar maskoten! Så himla gullig verkligen! Såna skulle du börja sälja! En liten vän att hålla i handen när allt runt omkring blir för jobbigt. Jag är förste beställare!