20 Sep 2008

Jag ska läsa inför och skriva en hemtenta som jag fick i fredags men det vill jag inte. Istället vill jag:

  • Klä om min skrivbordsstol
  • Sy klart min klänning och börja sy byxor
  • Teckna
  • Genomföra några tårtpapper idéer
  • Virka
  • Lära mig dansa t.ex. lindy hop eller varför inte jitterbugg
  • Sova halva dagarna
  • "Dekorera" min lägenhet
  • Hänga på biblioteket för att läsa konstiga böcker och skriva konstiga brev
  • Spela Cello (!!!!)
  • Fotografera
Jag är sjukt omotiverad till hela skolbiten just nu. Hur hittar man motivationen igen? Jag vill bara vara kreativ och inte sitta med näsan i fem olika böcker om medier, demokrati, offentlighet och upphovsrätt i fina symbioser. Förvisso intressant men inte lika intressant som maskeringstejp och tungor på tårtpapper. Lovar...

1 comment:

Linda said...

Jag håller med! Är också så jävla trött på pluggandet nu!!! Tar det aldrig slut?! Jag vill verkligen inte lära mig något mer nu, jag vill bara få bestämma själv vad jag vill göra om dagarna!