22 Sep 2008

Igår var jag oerhört duktig. Jag skrev nästan en hel fråga på min hemtenta men hann även med att handla och ta en promenad. Tog den här bilden (höst, höst, höst någon?) under promenaden strax innan mitt kamerabatteri tog slut. Lite irriterande när jag sen upptäckte en söt katt som sov inne bland sly och nedanför en sten i solen (Hur sött är inte det?) och en massa roliga flugsvampar. I ärlighetens namn ville jag mest göra något kreativt som inte involverade att sitta still, i vanliga fall vet jag inte om jag skulle ge mig på att fota flugsvampar.


På kvällen tänkte jag mig att jag skulle skriva klart den där frågan jag höll på med hela dagen men det slutade med att jag virkade en hel socka istället. Det var ju så mycket roligare faktiskt. Och den är ju ganska fin randig som den är med små bågar på skaftet. Har inte sytt ihop hälen eller fäst tråden på slutet än eller virkat den andra men i alla fall.

Jo och så var jag ju till Ikea med Karin förra veckan också. Titta vad fin han är, han heter Alex och har varit min Ikea förälskelse sen över ett år tillbaka. Jo, mina A2 papper är glada nu! Och alltihop ligger på samma ställe inom armlängds avstånd. Det var mina extra pengar från arbetsdagarna i augusti det... hm...

Det är såhär mitt skrivbord ser ut just nu. Inspirerande eller hur? Var det inte meningen att mitt skrivbord skulle vara en kreativ arbetsplats? Att jag inte skulle tillåta det att se ut såhär? Och japp idag har jag skrivit "klart" två av sex frågor på hemtentan. Satt på biblioteket i tre timmar, effektivast så, sen ytterligare minst fyra hemma... *suck* fyra frågor kvar...

Ok, det här är ett tårtpapper jag gjorde för ett tag sen. Det består av en gammal bomullshandske, karlssons klister och garn. Bilden på den är dålig men i alla fall...

2 comments:

Sara said...

Heeej! Jag leker världens sämsta kompis som har väldens dåligaste förmåga att höra av mig. Vill bara förvarna om att jag börjar återgå till de levande efter en månad med 15 timmars jourpass. Så du kan råka ut för ett samtal snart! Kram på dä /sara

Svala said...

haha, det ser jag fram emot! =o)