28 Aug 2008

ok, jag vet. Jag har varit väldigt frånvarande. Men jag är hemma nu, sen i fredags kväll faktiskt. Har inte landat riktigt än, passerar troligtvis smålands gräns norrut just i denna stund. Saker är ganska små från ovan molnen. Jag skriver om resan på kvällarna innan jag går och lägger mig och kanske lägger jag ut det hela här när jag är klar (eller så låter jag bli, det är kanske för personligt). Det är för många sidor kanske. Ni får se, blir kanske ett smakprov i alla fall.

Skolan har börjat och jag fann mig sittandes i ett rum med 60 främlingar. Läraren pratade om pressens historia och jag tänkte mest att oj vad teoretisk den här terminen kommer att bli. Men jag ser nyttan av den, jag kommer att ha nytta av kursen. Min motivation är dock ganska liten.

Jag har satt upp saker på mina väggar. Jag är kreativ. Jag syr, tillverkar en lampa, tecknar, klistrar och skriver. Det är kors i taket. Har inte hänt sen farfar gick bort för nästan tre år sen.

Så, vad fattas mig?

No comments: