4 Aug 2008

Låt mig presentera min allra käraste Lisbet. Det är denna min som borde skrämma iväg vilken normalt funtad människa som helst. Men då är jag inte en normalt funtad människa (tack och lov) så näää mig skrämmer du inte. Vi hade en trevlig eftermiddag på mitt golv med en varsin kopp te. Golv är underskattade. Te som social dryck är underskattat. Att konversera med en gammal god vän är underskattat. Jag rekommenderar en god vän på golvet med en kopp te, det finns inte mycket som slår det. Hm... mindes just en dag för många år sen på ett golv i en annan del av Dalarna. Det var visst något om "sjögräs"...

En "vogel" i ögat.

Eftersom de senaste fem veckorna för min del bara handlat om att vara trevlig mot idioter, vika t-shirts och sortera strumpor har jag helt enkelt inte orkat, haft tid eller möjlighet (med pappas sega trådlösa modem) att uppdatera. Vad jag hunnit med på mina få värdefulla lediga dagar bortsett från att sova och betala räkningar i princip är det som ni ser på bilderna här. Något tårtpapper, lite omsömnad av en gammal ullblus och tillverkning av en liten broch. Jag har kladdat lite i min dagbok också men det håller jag för mig själv.

Trådtrassel och trälim.

Aningen för liten med knäppning.

Tada! Lagom stor och utan knäppning.

Liten broch som ska bli en del av en present.

För övrigt har jag bara två dagar kvar att jobba, fredag och lördag den här veckan, sen är det över! Hurra! Jag ägnar min lediga tid åt att planera utbytandet av allt slitet och obekvämt i min garderob. Just nu provsyr jag ett par byxor med "sjömansknäppning". En topp är också tillklippt men jag behöver köpa svart tråd innan jag kan sy ihop den. Två par byxor, ett par capri byxor, en klänning, ett antal blusar och några linnen finns det mönster och planer för. Jag behöver bara lite tråd, några byxtyger, mellanlägg, tid, motivation och några dragkedjor så ska det hela lösa sig fint.

Detta är några av tygerna jag redan har. Det bruna där i mitten vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, kom gärna med förslag, det är ganska mycket men på 90 bredd...

Och det här tyget fick jag i födelsedagspresent när jag fyllde tolv. Jag vet inte vad jag ska göra med det. Några förslag? Det är runt två meter har jag för mig, glansigt och tunnt.

Imorgon ska jag till biblioteket, syaffären och så ska jag ge mig på något jag avskyr, det vill säga försöka hitta och inhandla ett par skor. Men nu tror jag att jag ska ta ett bad.

På återseende...

2 comments:

Maja said...

jag var till syaffären idag, köpte en röd dragkedja. nu är jag möjligtvis på jakt efter något i svart. av tyll? en blomma?

elin said...

ni syr! jag tänker på det. jag tittade på tyger på myrorna igår, men jag köpte en lp med finsk musik istället. läser och tar gladeligen del av ericas blogg! fint! det kanske kan bli en kjol av tyget med de orangea blommorna? föresten tycker jag på ett vis att det är sympatiskt när någon skriver att de avskyr att handla skor.