7 Aug 2008

Igår var jag ute i djungeln och lyckades fånga in två par skor. Till saken hör att jag avskyr att leta skor så jag klappar mig själv på huvudet och säger "duktig erica, nu behöver du inte leta skor på minst 4 år eller så". (inbillar jag mig när jag vet att jag behöver vinterskor också.) I vilket fall som helst så fyller min far år i dag så jag beger mig till gagnef igen för att äta smörgåstårta som jag förhoppningsvis inte är allergisk mot och för att ta mig igenom mina sista två jobbdagar. Huu, om någon ber mig vika en enda T-shirt efter det svär jag att jag ska...
Tysklandresan närmar sig också och om en vecka bör jag vara färdigpackad. Jag har inte riktigt kommit ikapp tiden än. M mailade mig tågtiderna från Lübeck i dag. Skönt att det går direkttåg från flygplatsen. Försöker att inte tänka så mycket på resan, då lär jag bara bli nervös. Av flera andledningar...

Boktips:
"Vägen - en antologi om att göra bra konst" Av Ernst Billgren och Jan Åman
"Tecknarens manifest"
Av Alexandra Falagara

Nu ska jag ta mig samman och fixa det sista innan jag måste gå till bussen.

1 comment:

Linda said...

Jag känner Alexandra, vi har gått i samma klass på Nyckelviken :D
Men jag har inte läst boken ännu, trots att jag har den i min ägo.