26 Jun 2008

Ok, jag har varit till min far över midsommar. Det var... ja, alldeles för mitt ute i ingenstans och alldeles för mycket släkt. Och följande bilder har inte jag tagit, utan min systerson som är tio lånade kameran helt enkelt och när ens tio åriga systerson lånar ens kamera vet man aldrig vad det blir...Morfar måste ju vara med på bild, han ser inte så glad ut över det hela dock. Även om det där är ett välkänt ansiktsuttryck från min fars sida.
Moster måste ju också vara med på bild. Det var bara det att det kom en björk emellan. (Tack och lov!
Sen var han ju tvungen att fotografera flaggan också. Måste ju säga att han lyckades ganska bra. Han är ju bara tio liksom...

Åkern skulle visst också förevigas... eller vänta nu här, den där vita lilla pricken vid trädhorisonten det är ju min systers hus. Ahh, då förstår jag.
Och så har vi den obligatoriska bilden på bilen. Var enda gång min systerson lånar kameran så fotograferar han minst en bil. Den här gången var det min fasters bils tur.

Förövrigt så är livet inte roligt just för tillfället. Jag fick just veta att två av mina kurser för nästa termin är inställda. Tjo. Jag vill bara lägga mig ner och dö. Det innebär att jag inte alls kommer att ta examen till våren utan glatt får lov att ta mig igenom en strö termin (med en termins extra csnlån) om inget mirakulöst händer. Håll tummarna för att studieadministratören G inte har gått på semester än. Kan han trolla med knäna är det bäst han gör det nu. Tack för platsgarantin eller nått! Men ni förstår, lägger man detta till annat mer privat så blir resultatet en bitter och cynisk erica som anser och är fullkomligt övertygad om att livet... är shit.

Hej...

3 comments:

Linda said...

Åh, fan vad trist att kurserna är inställda! Vilka kurser är det som det gäller? Är det inget du kan läsa under vårterminen, samtidigt som ped III?

Hehe, jag känner igen sättet att fotografera från när jag var i 1o års åldern och familjen var på semester: jag har typ 35 kort på myrar/ödemarker med små prickar som ska föreställa renar! Haha. Förtjusande!

Linda said...

Jag har en utmaning till dig i min blogg. Läs och utför!

Maria said...

ironin flödar ;P

jag vet att G kan trolla med knäna, man ska bara få honom att vilja.