7 Jun 2008

Inte ett moln på himlen. I natt blixtrade det en massa men några åsksmällar eller något regn kom det inte. Ska inte klaga på värmen... jag har sommarlov.

Som jag skrev tidigare har jag tecknat lite på kvällarna. Det är inget speciellt men här är två av bilderna jag ändå gjort.

Det här med gapande munnar med tungor kommer igen. Jag är inte färdig med det än tror jag. Har några vaga idéer som jag inte kan berätta om för att de troligt vis inte bli av i så fall. Men de involverar i alla fall två stora dukar som är 80x80 och en massa hår.

Jag började undra lite var jag egentligen fått min inspiration ifrån när jag lite fundersamt tittade på min frukost igår. Det skulle ju kunna vara ett av mina tårtpapper.

Sytt fast alla lapparna på mitt blivande broderi. Nu har jag lite kalla fötter. Svårt att faktiskt börja med det.

Jag hittade lite annorlunda tårtpapper för en tia här om dagen. Kunde inte låta bli att köpa dem. Men jag kan inte bestämma mig för om det är tussilagor eller maskrosor de där blommorna ska föreställa. Vet inte om jag tycker att de är fina eller bara fruktansvärt fula heller. Vad tycker ni?

Igår blev det ett tårtpapper av bara farten. Det är sytråd, blyerts, vadd och en säkerhetsnål. Jag är förvånad...

Lisbet (NP): Min telefon vägrar skicka sms till dig verkar det som men jag hoppas att mitt paket kom fram i tid i alla fall. Annars Grattis i efterskott!

Nu väntar paj i kylskåpet och senare en pratstund med pluggfrånvarande herr M.

2 comments:

Linda said...

Jag tycker alltid tårtpapper är fantastiska. Min kompis har gjort en del silversmycken inspirerade av tårtpapper, du ska få se bild nångång.

Skoj att du fortsätter på projektet hemma också!

Maria said...

Inte ett moln, så långt ögat kan nå, inte en droppe regn på flera dar´. :) men skogsbrand bakom berdala och varmt att flytta ...
NIce tungbild. Den påminner väldigt mycket om hur man känner sig efter en bild C termin....
Snygga lapparna blev när de blec färdiga!!!

Kramar