16 Jun 2008

Ganska klar med rapporten nu. Ska bara läsa igenom den imorgon och se så jag inte har gjort något sådant där idiotiskt slarvfel eller glömt något. Sen är det bara att skriva ut och trampa upp till högskolan och lämna in. Skönt!

En av hemslöjdskonsulenterna ringde i morse och undrade om jag skulle vilja jobba för dem en söndag framöver. Var tydligen något musikgrejsläger (?) för ungdomar mellan sexton och tjugofem som ville ha en slöjdaktivitet på några timmar. Vi ska tydligen bli runt tio handledare och mig ville de ha med för att jag besitter den fördelaktiga egenskapen ung, alltså inte pensionerad, slöjdare. Men vad ska jag göra? Jag har inte undervisat, handlett eller haft hand om en grupp på över ett år! Får 500 kr för tre timmars jobb vilket är bra betalt... Får fundera på det. Har en tanke... mobilfodral?? Kan man göra det? Någon med en annan ljus idé? Idéer mottages mer än tacksamt! En grupp stannar en och en halv timme på varje station, alltså kommer jag göra samma sak med två grupper och det måste alltså vara något man hinner med på en och en halvtimme och som jag kan. Lättare sagt än gjort!

Förövrigt planeras en tripp till Gagnef och far min över midsommar. Hela fyra nätter borta alltså... Ska ägna mig åt diverse. Hjälpa farmor, plantera om blommor, försöka se skymten av bror med flickvän, syster och systerson hur nu det ska gå och strötitta på TV för det har jag inte gjort sen förra sommaren eller så.

3 comments:

Linda said...

Du kanske ska ha två olika grejer de kan få välja emellan? Mobilfodral kan va den ena, och kanske nån form av smycke det andra? Enkla armband, broscher, tiara (virka/linda kring stålståd och trä på lite pärlor tex.)Nessesär med karbordband istället för dragkedja? Sy svettarmband och brodera på?

Svala said...

Två saker att välja mellan är ju en jätte bra idé! Och de andra tipsen är också jätte bra. Tack Linda!! =oP

Maria said...

Kanske något pojkigt också? En grym axelrem till gitarren eller nått?