11 May 2008

Kan någon förklara varför den där myggan bestämde sig för att begå självmord i min tekopp? Alltså, detta hände någon gång mellan det att jag ställde ner koppen på bordet och jag skulle dricka det efter att ha brett en smörgås igår kväll. Det handlade alltså om en tidsperiod på kanske en minut. Ska jag se det hela som ett mycket dåligt tecken?

Jag pratade tidigare om att jag funderade på ett broderi. Här ovan ser ni min fundering i sitt nuvarande tillstånd. Jag har en massa färgprovslappar från gymnasiet kvar som jag länge tänkt använda till något. Det blir ett ogulligt patchwork utan dem där gräsliga små fattigrynken i rosa och utan dem småblommiga pastellfärgade lapparna helt enkelt. När jag sätter nålen i det återstår att se men ni lär bli varse. Uppe på det hela funderar jag på att brodera ett träd men det hela är fortfarande på skisstadiet.

Igår fick jag för mig att teckna igen. Inte till projektet alls, mer för att jag hade lust. Jag märker att jag är mer oförsiktig i mitt förhållningssätt när jag tecknar nu i förhållande till vad jag har varit tidigare. Det är på många sätt en befrielse faktiskt.

Annars har jag fått en hel del gjort idag och klockan är inte ens fem än. Både skolrelaterat och hushållsbestyr. Det känns verkligen bra! Nu ska jag laga mat...

2 comments:

nina said...

Erica, den där teckningen är skitsnygg! Jag älskar att du vågar vara lite skitigare med strecken .. det passar fint med din detaljrikhet. Mer skit tack ;)

Maria said...

Nice teckning!