4 May 2008

Det är maj och här är vad jag lyckats få gjort sen sist. En hel hög med luftrör, både på papper och i 3D förvånande nog. Lite mer med hår på. (undrar om jag kommer ha något hår kvar på huvudet efter det här.) En udda sak med händer... Det går segt igen och jag funderar på om jag trängt in mig själv i ett hörn. Jag tror att jag tänker förmycket kring de teman jag ser att jag jobbar med och utesluter allt annat. Det blir inte bra för jag börjar återigen ställa krav på att det jag gör ska vara "rätt", det vill säga inom ramarna för de teman jag hittills berört. Irriterande.









Jag har börjat brodera lite också. Det blir kanske en väska någon gång i framtiden, återstår att se. Kanske kommer en bild någon annan dag... Annars börjar jag fundera på om jag har gröna fingrar eller om det bara är ren inbillning.

Det är sjätte blomman på sex månader. Byter färg gör den också, börjar så här orange går mot aprikos, gult, rosa och sen nästan vit. Hel knasigt... kanske är den schizofren vem vet.

No comments: