19 Apr 2008

Jag vann en bok! Hade helt glömt att jag deltog i den där tävlingen men igår damp det ner ett litet paket i brevinkastet och det stod grattis och du har vunnit. Mera självkänsla! heter den visst, det skadar ju aldrig. Hoppas att det här är vändpunkten för den senaste tidens krångel.

Projektet går lite sakta framåt och jag koncentrerar mig bara på att göra bilder. Det får bli lite vad det blir.

Här har vi produktionen så när som på två bilder i princip. Jag vet inte vad jag tänker om det just nu. Det spretar så mycket.

Försöker hitta ett arbetssätt som inte värderar eller censurerar. Lite som om jag skulle rita i min dagbok eller i skissboken som jag har. Men det om något är svårt. Vi diskuterade hur sårbar man blir och hur utelämnande att göra konst kan vara på grupphandledningen i veckan. Det är ganska mycket där motståndet ligger just nu.

Jag vill kunna få till bilderna som jag gör i böckerna på "vanligt" papper också. Men så fort jag försöker så tappar dem det som är intressant och blir mer lama reproduktioner av något. Någon som har ett förslag på hur man inte "censurerar sig"?? Något smart sätt att arbeta på?

4 comments:

Karin said...

Tänk, jag blir alltid så inspirerad av dina bilder!

Svala said...

Hehe, vad bra karin! =o) Vi får lov att ses snart!

LISBET said...

idag har jag legat hemma och haft tråkigt och varit sjuk och fått en konstnärsinsikt. Det är inte konstigt att inget jag gör blir bra, för jag ritar ju 9inte alls det jag egentligen vill!! varför sitter jag här och försöker göra ansikten för?! Jag skiter väl för faan i hur ansikten ser ut!! NEJ MINSANN tillbaka till surealismen

Nina said...

Lungorna är nåt bra alltså! De där såg ut som en fläta först, vilket var kul, för då började jag tänka på en massa olika "prinsessa med lång fläta i ett högt torn"-sagor. Men ändå inte, liksom ;). Ska bli kul att fortsätta följa!