26 Apr 2008

Igår tog jag ledigt och ägnade mig åt sådant där nödvändigt hushållsarbete. Disken skrek att den ville bli diskad, tvätten skulle tvättas och alla högar av hårstrån fulla med damm ville bestämt bli jagade av min damsugare. Det var faktiskt skönt att ta semester från hela projektet.

Jag hade handledning här om dagen också. Jag berättade att jag funderade på att sätta ihop alla "luftrör" jag har till ett enda jätte långt som ska sluta i ett par lungor. Handledaren tycket det var en bra ide och att det kunde bli en fin inramning.


Idag har det gått segt med det mesta. Jag såg några Talgoxar i trädet utanför mitt fönster i morse och resultatet blev en på ett tårtpapper av någon anledning. Jag tror att jag fastnade för den svarta teckningen i kontrast till det gula.


Det blev några fler luftrör också. Just den här bilden har två sidor och vilken jag kommer att använda, om jag kommer att använda någon, vet jag inte. Ni får gärna ha åsikter.

Här är den andra sidan...


Jag har broderat ett "luftrör" med sytråd också.

Jag tycker det är förunderligt skönt att sitta och brodera. När det här är över tror jag att jag ska göra något fritt broderi. Vi får se.

Intresseklubben antecknar, jag har köpt te. Ville bara upplysa världen om det. Rött te med smak av "Choklad mint" och så fick jag lite te av mamma som också är rött, "Syrlig Ingefära", jag har inte provat det än men det luktar väldigt gott. Är man trött och har en kamera kan man fotografera teburkar så här...


Bara så att ni vet tänkte jag.

4 comments:

nina said...

Inser du hur snygga skuggorna blir av tårtpapperet? Du har väldigt intressanta lyssättningsmöjligheter....

Annars gillar jag det första luftröret, och de där téerna hoppas jag kunna smaka på i samband med specialvernissagen :)

Anonymous said...

Tycker det är bra om du skaffar dig ett tema, som luftrören. Tänk på att du kan se dem som symboler, utveckla utförandet av dem. De kan ju se ut på många olika sätt. Jobba med form, fär och storlek av rör. Det är just en symbol och behöver inte se ut precis som luftrör för att vara luftrör, om du förstår. Hoppas det går bra för dig. Kramar, Elin.

Svala said...

Åh, symboler jobbar jag redan med. Luftrören är en av de och jag prövar mig redan fram med de. Jag har t.ex. provat att använda vadd som jag syttfast med tvärgående garn i olika färger på tårtpapper. några andra har fått gå av andra har det blivit knut på. Jag funderar på att göra ett liksom i genomskärning också... vad är det i rören lite. Vi får se.

maria said...

Jag tycker, i motsatts till nina..., det andra luftröret, fast jag är svag för starka färger och jag tyckte kontrasten mot stlarna var spännande där, lite irriterande, man tänker ååå.. varför kan ie de vara lite tydliga, jag vill ju se!
snajsig tebild! :D kramar maria